lördag 12 februari 2011

Jämviktspriset på chips

Nu när potatisen har blivit dyrare så kommer priset på allas vår favoritvara chips att höjas. Det är tråkigt, men ändock sant. Man kan ju inte alltid leva med flyt. På morgonkvisten har jag funderat över om jag hatar eller älskar alltings förgänglighet. Jag har tidigare varit säker på att det var hat och rädsla jag kände inför det, men har nu tvingats att omvärdera min syn på saken. Numera skulle jag vilja påstå att det är en typ av hatkärlek.

Jag har gjort det förut, men jag tänker göra det igen. Nu gör jag det igen. Ett boktips:
Jag tipsar alla trevliga individer ute i världen att läsa "Scum manifestet" av Valerie Solanas. Den innehåller så otroligt mycket läsvärda saker så att jag blir rörd. Läsläsläs, alternativt dö totalt ovetande om textens innehåll och skyll dig själv. Seså.

Jag är lite sugen på att publicera en LISTA. Listan ska handla om "saker som luktar underbart". Gör dig redo.

SAKER SOM LUKTAR UNDERBART
1. Cykelaffär
2. Kyrka
3. Svettig armhåla
4. Tallsåpa
5. Bensin
6. Böcker som legat i rökiga rum
7. Den gula källarkorridoren innehållande gamla möbler i Katedralskolans källare
8. Solvarm hud
9. Målarfärg
10. Nysågat trä


11. Hår som doppats i saltvatten
12. Nyklippt gräs
13. Badhus
14. Pringlesburkar
15. Stearinljus
16. Bastu
17. Halsar i allmänhet
18. Tjära

Happ. Roligare än så blir det inte.



Bilden är en beskrivning av: "Bensin", "hår som doppats i saltvatten" och solvarm hud"

1 kommentar:

  1. Jag håller med om nästan allt, men tycker inte andras svettiga armhålor luktar så gott. En del kan ha riktigt äcklig svettlukt tycker jag. Särskilt män.
    Bensin luktar ju Smögen.

    SvaraRadera