fredag 17 juni 2011

gästblogg by vickan

Hej alla valar! Det är Vickan som skriver! Jag sitter hemma hos Sofia i väntan på att bege mig till Julias studentmottagning. Bilden är tagen på hennes utspring tidigare idag. Jag vet faktiskt inte varför Sofia ser så beklämd ut, för det var en väldigt trevlig stämning där. Kanske grimaserar hon på grund av trängseln? Trängsel är något jag inte uppskattar. Jag försöker ju numera undvika att ge mig in i DJUNGELN (läs Nordstan) om jag inte är tvungen. Jag står helt enkelt inte ut med så mycket folk längre.

Ja, ni kanske redan har listat ut att detta gästinlägg inte har någon röd tråd. Egentligen så skriver jag mest för att Sofia är i duschen. Hon ska ju på BAL ikväll!

Jag tror jag avslutar med en liten dikt som jag skrev på tåget upp till Lidköping idag.
Mycket nöje!

och viljan att känna igen
pumpar blodet runt i kroppen
när jag andas i takt

jag är en hejdlös eld
men min kropp är stilla
och inget är nödvändigt
mer än det här

/Vickan

1 kommentar: