onsdag 26 oktober 2011

CV

Då sitter vi här igen. Forever lost in this game. Duntäcket värmer de förfrysta klumparna som kallas tår. Vi skriver CV.

Julia med våra enda läsare.

Många bäckar små, som man brukar säga. Ord för ord växer vårt curriculum vitae fram.

Ett hett (haha!) tips är teet Mareld. Smakar gott så här på kvällskvisten. Det har varit en stressig dag. Mycket skulle hinnas med. Det är verkligen skönt att vila ut ordentligt när kroppen har utsatts för stora påfrestningar. Julia gick vilse medan Sofia lät de ömma fötterna smeka cykelns pedaler. På Arbetsförmedlingen vägrade vi att skriva in oss, men trots detta var de anställda oerhört tillmötesgående. Skönt, tyckte Vi Två. Ja, det är svårt i dessa arbetslösa tider, så det är bara att ta hästen i örat och fortsätta skriva. Sofia vill gärna jobba på IKEA. Nu smörjer vi in oss med kräm. Icke att förglömma är att vi ätit en fantastisk kvällsmåltid! För recept, se http://pastamedskalar.se/ (sidan kan krångla lite).

Vi administratörer är intresserade av att veta vad ni läsare är intresserade av. Är det något speciellt ni skulle vilja se ett inlägg om? Vi lovar, vi kommer att lyssna. Ett modeinlägg? En skivrecension? En anekdot från barndomens Lidköping? Dagens outfit? Raffiga sextips? Husdjursguide för den osäkre?
...eller kanske någonting helt annat? Skriv till oss!
Kramar från red.

6 kommentarer:

  1. Jag gillar bilden mycket. Dock är texten missvisande ty ni har även mig som läsare.
    Jag skulle gärna vilja läsa en lidköpingsguide så man vet vad man inte får missa i staden.

    SvaraRadera
  2. Hej tjejor. Jag skulle vilja veta hur julia hade det på sin resa! Och jag läser er blogg så glöm ej mig

    SvaraRadera
  3. Jag gillar min belåtna uppsyn. Men jag håller med b om lidköpingsguiden. Det är ju inte helt lätt som turist att veta vad man bör se i staden vid Lidan! Och jag håller även med Freja. Vore det inte spännande ifall Julia gjorde en reseguide för Europa? Jag gillar f.ö. att hålla med. Som kanske märks.

    Och så saknar jag er båda.

    SvaraRadera
  4. 1. älskar bilden + bildtexten
    2. håller med elvira om allt hon håller med om

    SvaraRadera
  5. Jag är också en flitig läsare! Ser fram emot raggtipsen och Julles europaguide.

    SvaraRadera
  6. jaha, oj, raffiga sextips var det visst, tyckte det stod sexiga raggtips. jaja

    SvaraRadera