söndag 16 oktober 2011

Effektivt plugg är överskattat


Jag menar vad jag säger i rubriken.

Jag har all tid i världen att plugga, varför ska jag göra det effektivt?

Just nu kombinerar jag mina studier med att tänka, lyssna på musik, måla naglar, gå in på facebook, dricka te, titta ut genom fönstret och äta clementiner. Det är fantastiskt behagligt och ikväll när jag ligger i min säng ska jag påbörja en ny bok. Imorgon går jag upp, åker till skolan, umgås med ganska nya vänner, pluggar en hel del, äter kakor, åker hem. I december tar jag mitt pick och pack och drar. I vår ska jag njuta av allt. I sommar ska jag gå på festival. I höst ska jag äventyra.

Ja, det är härligt att ha alla möjligheter framför sig. Tänkte skriva "det är härligt att leva" men det är lätt för mig att säga som har det bra som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar