lördag 12 mars 2011

Lunch

Jag sitter här en mulen lördag klockan kvart i tre och äter lunch. Det kan låta lite trist eller tråkigt men är riktigt mysigt enligt mig.

LISTA över mun lunchs beståndsdelar:
1. Kyckling, stekt, fryst och sen mikrad.
2. Tre små morötter som mamma plockade ur storpåsen.
3. Ett stort glas med grönt te (Mareld) och mjölk. Smakar helt underbart!
4. Potatisgratäng från i torsdags. Den var god.
5. Kalamataoliver.
6. Rostat bröd med smör på.

Det är riktigt gott. Funderar på att ta mig en bete vit kladdkaka som dessert. Livet är gott, i alla fall när man har ett välfyllt kök att välja ur. Tänk när man blir student, då kommer tomater vara lyx. Hå hå ja ja. Jag kan bli lite ledsen när jag tänker på det.

3 kommentarer:

  1. Ja det där med mat och studentliv har vi ju pratat om flera gånger, och jag blir lika nedstämd varje gång jag tänker på det. Som imorse tillexempel, så hade mamma köpt en jättegod sån där specialost som vi hade på mackorna. Jag menar, det kommer man ju ha råd med max en gång om året när man är student. Huva.

    SvaraRadera
  2. HAHA, och så fick jag "knultic" som verifieringsord när jag skulle posta min kommentar. Det var roligt.

    SvaraRadera
  3. ha! tänk om du fått ett till skojigt ord, då hade du fått skriva igen. och igen. och igen. vilket elände.
    ja det där med maten är ingen hit, men tur att jag gillar simpla grejer också, typ nudlar och rivna morötter. och yoghurt.

    SvaraRadera