måndag 28 november 2011

The Quest For Insight

är jag ute på. Ni förstår inte hur mycket jag har lärt mig det senaste, och så många insikter jag fått.

Lista på några insikter jag fått:
1. Vad ett absolutbelopp egentligen innebär.
2. Att man måste våga ta jobbiga beslut, ty de dyker upp för eller senare i vilket fall.
3. Hur begränsat tankesätt jag har, på flera sätt.
EXEMPEL:
- Jag tänkte precis tanken att vi bara kan uppfatta tre dimensioner. När jag sedan tänker efter: vi kan ju uppfatta nästan oändligt många dimensioner. Jo, om man tänker efter. Men att det bara finns tre dimensioner i RUMMET, det måste man ju acceptera.
- Jag tror att jag ungefär halva gymnasietiden avvisade många olika idéer i ett tidigt stadium på grund av mycket undermåliga anledningar. Tänk vad man går miste om om man inte "följer sitt hjärta" (=gör vad som faller en in) på en gång. Det får man ta igen senare.
4. Hur mycket mina vänner jag skaffat mig genom åren betyder. Man har dem liksom alltid i bakfickan, och blir bara glad om de vill tala ut om sina problem. Det är en win-win situation.
5. Att det är jobbigt att laga mat. Jo, så är det.
6. Hur fantastiskt FYSIKEN är som ämne. Det är inte sant vad fantastiskt faktiskt. Det har fått ett uppsving av mig och jag anser det nog vara likvärdigt matematik, om inte bättre. Det är ju abstrakt fast på det roliga viset, till skillnad från matte som ibland bara är abstrakt.
7. Hur mycket man kan sakna att ha ett träningskort på friskis och svettis.

Det här var kanske inte det roligaste inlägget i världshistorien, men det är NYTTIGT för både mig och andra att ta del av nyfunna insikter.

Nu har jag ont i ryggen av att ha suttit hela dagen, och det är ju väldigt tragiskt. Fast jag har faktiskt varit på en promenad. Märks inte nu. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar