torsdag 26 maj 2011

It's like trying to catch smoke with your bare hands

Sånt här är ju alltid skoj. Jag ger er: sex år med Julia.

Tack och varsågod! Det har varit bra år och jag kan säga att hon är en av mina käraste vänner, och jag tycker mycket om henne. Mer än dig som läser det här, tror jag! Fast jag vet ju inte. Men du gillar henne nog inte mer än jag iallafall.

Det är roligt, för när vi gick i cirka nian-ettan kan man ju ha frågat sig vad jag och Julia hade gemensamt. En bättre fråga är vad vi inte hade gemensamt. På de sätt vi har varit annorlunda har vi dock alltid mötts på mitten.

När jag pratar om Julia kan hon verka som "en konstig tjej" men det är inte rätt. Hon är fascinerande! Men hon förvånar inte mig på samma sätt som hon kanske förvånar andra.

Skulle jag välja en person att "bli aspackad" med skulle jag välja Julia. Skulle jag stänga in mig i ett hus för alltid skulle Julia vara en av dem jag skulle vilja bli instängd med. Skulle jag välja en person som fick bestämma all musik jag skulle lyssna på skulle jag välja Julia. Och är vi inte vänner för alltid så dör jag!

Julia förstår! Det är nog det bästa.

3 kommentarer:

  1. åh vad fint! jag gillar också julia!

    SvaraRadera
  2. Mycket fin läsning och bilder. Även om jag inte räknat mig själv som vän med Julia lika länge som du så kan jag ändå hålla med dig till fullo. Hon är en mycket trevlig och, som du säger, fascinerande människa som jag hoppas världen och livet behandlar väl i framtiden. Även om det kanske finns en viss inlärningskurva till att uppskatta hennes tidvis skumma beteenen så tycker jag det har varit värt det. Jag ska komma ihåg att bokmärka bloggadressen den här gången, jag lovar.

    SvaraRadera
  3. Jag blir så rörd. Det här är den bästa blogguppdateringen på vår blogg!

    SvaraRadera