torsdag 5 maj 2011

Jag håller på att skriva ett arbete om regionvalet. Det är lite knepigt, så jag började kika i gamla dokument. För det första hittade jag en konversation om lådor från vår dåtids stora sociala nätverksstation MSN, vilken var starten för min och Sofia Serokas 5,5 år långa vänskap. Tyvärr var konversationen för lång för att läggas ut. Därför väljer jag istället att publicera ett annat minnesvärt dokument, nämligen en lista som en fjortonårig Julia Ahlström knåpade ihop under hösten 2006.
Listan heter "SAKER JAG TYCKER OM MED MIG SJÄLV". Här är den:

1. Jävligt kass humor, fast på ett bra sätt.

2. Fint hår(när det är grejsat iaf)

3. Att jag står för mina åsikter och för det jag gör (förutom att jag går till parken, men det räknas knappast)

4. Skön stil

5. Intresserad av andra

6. Jag är typ inte rädd för att testa intressanta saker

7. Utåtriktad

8. Bra musiksmak

9. Bra på att skriva

10. Jag oroar mig inte för min framtid, utan tar en dag i taget ungefär

11. Snygga kläder har jag, minsann

12. Jag klarade att ladda ner limewire helt själv


3 kommentarer:

  1. det var en klockren lista, jag känner igen dig i den jullan. verkligen! och på tal om limewire ska jag berätta en sak. jag höll på att ladda ner låtar till min "bilskiva" eller vad jag nu kallade den, det var i somras. satt vid limewire och gjorde det. då säger mathias "Limewire är jättedåligt, man får virus. kasst. ladda ner torrent istället" och då insåg jag att smidiga limewire har liksom, tappat sin charm. dess tid är förbi. det var sorligt.

    SvaraRadera
  2. Julia som inte orkar logga in5 maj 2011 kl. 20:12

    Jag tycker bäst om punkt nummer 6 och känner minst igen mig i punkt nummer 10. Var det bättre förr? Nej.
    Är det så lätt att bara byta nedladdningsprogram? Mitt limewire slutade fungera 2007. Eller, jag antog det eftersom det bara komma upp den där gubben som säger "I didn´t have sexual relations with..."
    När Daniel Marklund skulle omformatera min dator har jag för mig att jag blev hånad för Limewire och att det "inte var konstigt att datorn var körd i skit". Ungefär.

    SvaraRadera
  3. ja det är det jag menar. man känner sig som en loser för att man håller fast vid det som var så tiptop på msn-tiden. kommer ihåg hur man skickade filer till varandra hela tiden, har säkert fortfarande kvar massa skit du skickade till mig typ "söt emo" och "god save the queen"

    SvaraRadera